Selecteer de taal

Een klein sfeer impressie van het voetbal spel

De scheidsrechter fluit. Vrije trap. De scheidsrechter legt de bal resoluut neer, vlak bij het vijandelijke doel. Dit is een grote kans, het publiek voelt het. Iedereen kijkt naar de bal. Een speler gaat met de rug naar de tegenstander staan. Zijn teamgenoot staat klaar om de pass te ontvangen. Een vlugge check hoe de keeper in de goal staat. Het fluitsignaal. De speler pakt de bal en richt, een zwakke pass, gelukkig krijgt de ontvangende speler de bal onder controle. Hij legt aan, daar komt een schot. Het publiek schreeuwt, maar een tegenstander komt snel dichter bij. Een tik van achteren, maar de bal is al geschoten. De bal verandert hierdoor van richting. De keeper ziet het, maar kan niet meer corrigeren. Hij houdt hem niet. Doelpunt !!!!!

Een klein sfeer impressie van het techniek

Overtreding, via de scheidsrechtersoftware ontvangt het team een vrije trap commando. Op een gunstige plek. Vlug kijkt het team op de GUI, de robots weten waar ze robots staan op het veld. Het zelf-lokalisatie algoritme dat iedere robot zelf draait heeft met hulp van het kompas, de motion administratie en de beeldverwerking (vision) een positie bepaalt die lijkt te kloppen met de positie van de robot op het veld. Via de 360 graden spiegelt kijkt de camera naar het veld, de lijnen voor de zelf-lokalisatie zijn goed herkent, de tegenstanders worden op juiste manier herkent. Het vision team is tevreden. ook de bal wordt goed gezien. Samen bepalen de robots wat de bal positie is die voor het team-gedrag gebruikt moet worden. Het team-gedrag bepaalt welke robot bij de bal gaat staan en welke robot de bal gaat ontvangen. Voor de robots wordt een positie op het veld bepaald. De robots rijden er heen.

De robots staan op hun positie, de scheidsrechter laat het start commando geven. We zijn weer onderweg, de spanning aan de zijkant stijgt. Zullen de recente wijzigingen goed zijn. Een robot rijdt naar de bal toe, de bal handling wieltjes staan aan, de kicker is goed ingetrokken. De robot draait een beetje, nu staat hij goed ten op zichten van de bal. De robot rijdt naar voren, de bal gaat goed in zijn bek. Hij draait naar de positie die hij via de WIFI heeft ontvangen, daar zou de andere robot staan. Een zacht schot wordt gegeven. De juiste hoeveel stroom door de spoel heeft het schietmechanisme in werk gezet. Het is geen heel strak schot, de bal zwabbert, maar komt wel bij de andere robot terecht.

De ontvangende robot rijdt een beetje naar de bal toe, de bal komt in zijn bek. De bal handlers zorgen dat de bal goed voor het schopmechanisme ligt. Het schopmechanisme wordt ingesteld om een lob-schot te maken. De robot draait een beetje. Hij bepaalt snel in welk bovenhoek hij het beste kan schieten. Hij richt. Opwinding bij de coaches, het gaat goed. Van achteren komt een tegenstander aanrijden, deze rijdt tegen hem aan. Voordat de scheidsrechter kan ingrijpen, schiet de robot de bal weg. In plaats van een mooi lobschot, zorgt de botsing voor een ander schot. Een boogbal richting de buitenste paal. De keeper stond goed, maar moet nu snel naar een nieuwe positie toe. Hij is te laat en ziet de bal langs hem in het doel verdwijnen. Gejuich bij het team, er is gescoord.